יש מרפאות שבהם נעשה מאמץ שיווקי ופרסומי – ועדיין ללא הועיל. בעל המרפאה שהשקיע זמן, מחשבה ואת מיטב כספו, לא רואה בסוף התהליך שום תשואה. לפעמים, אפילו נשאר בגרעון מהאפיזודה המעייפת. במקרים בהם מזדמן לצוות "שממית קידום מרפאות", לנתח תקלה כזו, אנחנו מתחילים את ה"תחקיר" בשאלה מאוד פשוטה לאותו בעל מרפאה: "תוכל להסביר מה אתה מציע ללקוחות שלך? למה הם צריכים לבחור דווקא בך?". יותר מידי פעמים התשובה שלו לשאלה היא: "כי אנחנו ממש טובים במה שאנחנו עושים, ואכפת לנו!".
בלי להעליב... זו אולי תשובה טובה לשיחת רופאי שיניים, אבל למטופלים – ממש לא!
אם מטופל או לקוח פוטנציאלי ישמע את התשובה הזו, הוא יכול לחשוב לעצמו: "באמת? אני ממש מקווה, שאתה יודע מה שאתה עושה ושאכפת לך ממני!". או במילים אחרות – יכולת מקצועית ודאגה לשלום המטופלים, הן תכונות שהלקוחות בכל מקרה מצפים ממך להביא למרפאה. למעשה, אם אין לך את אלה, אולי עדיף לחשוב על החלפת מקצוע...
לא בכדי, אנחנו מעלים את סוגיית השונות (או במילים רשמיות יותר- בידול) שלך, כשאלה ראשונה בפוסט-מורטום של תהליך שיווקי כושל. הבידול שלכם הוא קריטי במהלכים פרסומיים או שיווקיים של המרפאה. כל סוג של שיווק מרפאות שיניים שנעשה, חייב לענות ללקוח על השאלות "למה דווקא אתה? למה זה ישתלם לי?". לכן, אם לך אין מושג במה אתה שונה מרופאי שיניים אחרים, או במה המרפאה שלך שונה ממרפאות אחרות – אין לך סיכוי להעביר ללקוחות או לקוחות פוטנציאליים, מדוע כדאי להם להגיע דווקא אליך.
בואו נעשה רגע סדר, ונבדוק מדוע לקוחות מגיעים למרפאת השיניים שלכם:
- קירבה גאוגרפית. מיקום נוח בסמוך לבית או לעבודה, בדר"כ ברדיוס של 5 ק"מ.
- ראשוניות. הייתם הראשונים שהם נתקלו בשמם או בשם המרפאה, לפני רופאי שיניים אחרים. אם במקרה או בעבודה קשה שלכם.
- דיל משתלם. קידמתם הצעה מפתה ומשתלמת, שמשכה אותם למרפאה.
- אתם עובדים בשיתוף פעולה עם חברת הביטוח שלהם.
- המלצה שקיבלו עליכם מבן משפחה, חבר או מכר.
כל אחת מהסיבות הללו לבדה טובה, אך הזיקה אליכם תהיה חזקה יותר בצירוף של יותר מסיבה אחת. כך למשל: אם אתם נמצאים במיקום נוח עבורי, וגם קיבלתי עליכם המלצה מחבר לעבודה – יש סיכוי גדול יותר שאגיע ואבחר לעבור אצלכם טיפול.
אם כך, ככל שתצרפו יותר מהסיבות האלה יחד, להצעה שלכם תהיה יותר השפעה שיווקית על קהל היעד שלכם.
אז מה הבעיה? למה מאמצי השיווק לא תמיד עובדים?
טוב, אם אין לכם תחרות, אין שום בעיה. מאמץ שיווקי שבו תקדמו את שם המרפאה, שירותיה ואולי אפילו הצעה מעניינת – ישאו פרי.
לעומת זאת, במידה ואתם פועלים במיקום גיאוגרפי, שבו יש מרפאות נוספות לשלכם, זה לא יספיק. המרפאות האחרות יכולות לקדם (וסביר להניח, שאכן מקדמות) את עצמן בדיוק כמוכם, ואולי אפילו נעזרות במומחה לנושא. כאן מתחילה השונות ביניכם לתת את הטון. וזו הסיבה שאתם חייבים לדעת, במה המרפאה שלכם נבדלת ממרפאות אחרות.
תוכלו לקרוא עוד וללמוד על פרסום מרפאות שיניים ובידול באתר שממית קידום מרפאות. במידה ותחליטו שאינכם מעוניינים לצעוד בדרך הזו לבד, תוכלו להעזר בשירותי החברה, לבניית מערכי פרסום מנצחים בעירכם
שממית קידום מרפאות - שיווק מרפאות שיניים בדרך הקלה.
החברה פיתחה ומפעילה תוכנית לליווי אישי ושיווקי למרפאות שיניים. שממית קידום מרפאות מציעה מעטפת שירותים רחבה להגדלת הכנסות מרפאת השיניים שלך - החל מביצוע מפרסומים בעלי יעילות מוכחת ועד אימון צוות המרפאה בשבילך.